b_320_0_16777215_00_images_zinsverband_Lieddag_belofte_van_toekomst_-_afbeelding.jpg

Zaterdag 29 januari 2022

Op zaterdag 29 januari is er weer een lieddag in Breda. Onder leiding van Arjan van Baest en Henri Heuvelmans worden nieuwe liturgische liederen ingestudeerd. De liedteksten zijn van Franck Ploum. Composities zijn gemaakt door Felicity Goodwin, Arjan van Baest, Henri Heuvelmans en Tom Löwenthal.

Er zijn tien nieuwe composities beschikbaar, waaronder het liturgisch scenario ‘Bron van leven’ bestaande uit een opening, kyrie en lofzang, schriftlied, tafellied en een alternatief ‘Onze Vader’ (muziek: Henri Heuvelmans). Daarnaast diverse kleine en wat grotere liederen rond bijbelse en religieuze thema’s. Waarschijnlijk kunnen niet alle liederen uitgebreid aan bod komen, maar met de koorpartij kan iedereen in eigen geledingen ermee aan de slag.

De lieddag is bedoeld voor koren en individuele zangers. De aangeboden liederen zijn bruikbaar voor gangbare koren die werken in een liturgische setting waarin er wisselwerking is tussen gezongen en gesproken woord, koorzang en volkszang.

Alle deelnemers ontvangen een koorpartij van de liederen, met kopieerrecht voor eigen koor. Partituren zijn op de dag zelf te koop bij de muziektafel, waar u ook andere liederen kunt vinden.

Zaterdag 29 januari 2022

10.30 – 16.30 uur (inloop vanaf 10.00 uur)

Lutherse Kerk - Veemarktstraat 11 Breda (loopafstand NS-station / betaald parkeren op 300 meter)

Deelname €22,50 incl. Koorpartijen, koffie/thee (lunch zelf meebrengen)